Organitza:
Iniciar Sessió

Relació entre els eSports d'automobilisme i la FIA

eSports  | 16-11-2021

Encara que els videojocs de carreres de cotxes han estat disponibles des que existeixen pantalles en les quals jugar, només en els últims cinc anys ha enlairat veritablement l'automobilisme digital en l'esport del motor. A mesura que els jocs es fan més realistes i més pròxims a les simulacions, les línies entre els mons real i virtual en les carreres de cotxes continuen fent-se borroses, la qual cosa es veu impulsat per l'organització de diversos campionats d'alt perfil.

 

La Fórmula Un va formar la seva pròpia sèrie de Esports en 2017, i la seva tercera temporada té la participació dels 10 equips de la categoria màxima de monoplaces de la FIA i un total de premis de 500.000 $; McLaren ha establert el seu propi programa de carreres digitals intern, el McLaren Shadow Project, per a ajudar a descobrir nous talents que puguin ajudar al seu equip de simuladors i, com a regulador mundial de l'automobilisme, la FIA ha rebut bé també els Esports com a activitat automobilística cada vegada més vàlida a través dels seus Campionats de Gran Turisme Sport certificats per la FIA, llançats en 2018. L'interès en aquests campionats ha estat significatiu. Més de mig milió de competidors van entrar en el McLaren Shadow Project en 2018. Més de 66.000 jugadors participaran en la Sèrie Esports de F1, que va atreure una audiència global de 5 milions de persones. I més del 80 per cent dels espectadors de la sèrie tenien menys de 35 anys, la qual cosa demostra l'atractiu de l'automobilisme digital – especialment per a les generacions més joves.


 

 

ENCREUAMENT CLAR

Per al vicepresident d'esports de la FIA, Graham Stoker, l'estret encreuament entre l'esport del motor i les carreres digitals ha donat a la Federació una oportunitat única per a augmentar la seva implicació i ajudar en el seu desenvolupament. “Els jocs simulats que comporten conducció i automobilisme són ara tan exactes que comença a tenir una implicació seriosa per a nosaltres,” diu Stoker.

“Les habilitats, de manera inusual, són directament transferibles. Òbviament, no és el cas en molts altres esports digitals. Pensi en el joc del futbol. La gent que ho guanya no té les habilitats per a anar a una pista i donar-li a una pilota. Però amb l'automobilisme, realment és bastant inusual: hi ha un encreuament molt real. I la FIA està posicionada de manera única per a utilitzar-ho com a forma per a animar a la gent a l'automobilisme." Els Campionats de Gran Turisme Sport Certificats per la FIA utilitzen el joc Gran Turisme Sport de la PlayStation 4, extraordinàriament popular i, a través de la plataforma, pilots de tot el món, poden participar en línia i intentar classificar-se per a una sèrie de proves en directe, on competeixen individualment per la Copa de Nacions i en equips per a la Sèrie de Fabricants.

 

El Secretari General per a Esports de la FIA, Peter Bayer, pensa que la col·laboració amb Gran Turisme ha suposat un canvi en el joc per a la Federació, permetent-li no sols ampliar la participació en l'automobilisme sinó també ajudant a descobrir nous talents que, d'una altra manera, podrien no haver tingut l'oportunitat en pista en la vida real.

La naturalesa rendible de l'automobilisme digital ha estat especialment efectiva en països sense una cultura de carreres llarga que estan buscant maneres de fer créixer l'esport del motor.

Dos pilots que van fer la transició del món virtual al real són Igor Fraga i Brendon Leigh. Garrotxa es va coronar primer campió de la Copa de Nacions de Gran Turisme de la FIA a Mònaco l'any passat i va guanyar la competició McLaren Shadow Project per a convertir-se en part de la seva plantilla de F1, mentre queLeigh ha guanyat dues vegades la sèrie F1 Esports i és part de l'equip de Esports de Mercedes.

Després de veure com la seva carrera automobilística en pista s'estancava a causa de dificultats de finançament - un problema al qual s'enfronten molts conductors joves - Fraga va veure en l'automobilisme digital una manera de fer avançar la seva carrera.

“Em vaid adonar que això realment em podria donar una possibilitat de fer un pas endavant en la meva carrera automobilística en la vida real,” diu el brasiler, al qual el seu èxit en 2018 li va permetre aconseguir un lloc en el Campionat de Fórmula Regional Europeu aquesta temporada, on ha aconseguit dos podis en cinc carreres.

 

 

IMPULS DIGITAL

A més de donar als conductors de simuladors la possibilitat de passar a les carreres del món real, l'automobilisme digital s'està convertint també en una activitat automobilística per si mateixa, que ofereix acció emocionant que ha capturat l'interès dels espectadors a tot el món.

“Qualsevol entusiasta de les carreres de cotxes pot posar-se a veure a una carrera i seguir el que està passant,” diu Julian Tan, director de Esports i Creixement en Fórmula Un. “Tots els nostres cotxes estan igualats, la qual cosa crea unes carreres més competides. Les nostres carreres són el 25 per cent de la carrera normal, per la qual cosa són ràpides amb molta acció. I els propis conductors estan més disposats a assumir riscos, la qual cosa crea un interessant producte d'esport digital des de la perspectiva de l'espectador."

La FIA està desitjant desenvolupar l'automobilisme digital com a activitat paral·lela als seus campionats en pista i s'ha format un Grup de Treball d'Automobilisme Digital per a explorar els seus interessos en la disciplina. L'automobilisme digital serà també una de les disciplines disputades en l'edició inaugural dels Jocs de l'Automobilisme de la FIA a Roma enguany, juntament amb les carreres de GT, els cotxes de turisme, la Fórmula 4, drifting i karting.

TITLE SPONSOR I PARTNER TECNOLÒGIC
ORGANITZA
PARTNER TÈCNIC