Organitza:
Iniciar Sessió

El poder de la música a l'esport

eSports  | 04-11-2021

Actualment, moltes de les activitats físiques practicades per gran part de la població s'acompanyen de música. La gran majoria de les activitats dirigides dels centres poliesportius tenen un teló musical de fons . És molt habitual la imatge d'un corredor urbà amb auriculars escoltant música mentre entrena, i molts esportistes d'elit afirmen «sentir-se millor preparats» per a afrontar una competició, si prèviament s'han «estimulat» amb la seva música favorita.

Estudis recents, com el desenvolupat per la Doctora Alexandra Lamont en la Universitat de Keele, al Regne Unit han aconseguit esbrinar per què és millor córrer escoltant música, i més concretament, música que ens agrada. Han arribat a la conclusió que la música augmenta la concentració alhora que redueix la sensació d'esforç durant l'entrenament i en el moment de la competició.

Però no tota la mateixa música assorteix el mateix efecte, segons l'activitat física que es realitzi.

Una música molt rítmica i enèrgica, serà molt efectiva en la pràctica d'esports físics, com ara l'atletisme, futbol, bàsquet,… Però aquest tipus de música tindria un efecte negatiu en esports com el golf, tir, i altres esports que requereixen d'una concentració plena i un estat de tranquil·litat a l'hora d'efectuar un cop. Per a aquesta mena d'esports, una música més tranquil·la, com el jazz, seria el més aconsellable.

Un exemple que va quedar patent en els jocs Olímpics d'Hivern de 1998 en Nagano, el Japó on l'equip britànic de Bobsleigh aplico aquesta teoria amb la cançó de Whitney Houston: One Moment in Time per a calmar-se i donar precisió als seus moviments. Gran Bretanya va aconseguir la medalla olímpica que no guanyava des de 1964.

 

 

L'esportista ha de fer una selecció de cançons que tinguin el ritme i el tempo adequat per a l'esport que practiqui, i al ritme cardíac que vagi a desenvolupar en la seva activitat física, representat a igual proporció (bpm: beats per minut = pulsacions per minut). Per exemple, si el ritme cardíac aconsellat durant el desenvolupament de l'activitat anés de 120-130 pulsacions per minut, l'apropiat seriosa escoltar música amb un tempo dins d'un rang de 100-130 bpm.

Però no sols afecta positivament en el pla motivador, sinó que alhora augmenta la capacitat de resistència física, i això beneficia al sistema cardiovascular.

Això va quedar patent en l'estudi realitzat pel Centre Mèdic de la Universitat de Maryland als EUA, en el qual van analitzar la resposta dels vasos sanguinis amb ultrasons mentre escoltem música, i van comprovar que el diàmetre dels gots, mesurat en la part alta del braç, augmenta un 26% amb la nostra música favorita.

APP Rock my Run

 

És una aplicació que serveix per sincronitzar els bpm de les teves cançons preferides amb el batec del teu cor, a més de tindre un llistat de cançons diferents, però tu escollir segons la intensitat de l'exercici.

Les seves funcions:

Sincronitza música amb el teu batec

RockMyRun es sincronitza amb una varietat de monitors de freqüència cardíaca perquè la música pugui seguir el batec del cor.

Fa coincidir la música amb els passos amb i les dades de l'acceleròmetre del telèfon intel·ligent, RockMyRun coneix els  passos per minut i ajusta automàticament el tempo de la música perquè pugui accelerar.

 Ajust manualment del tempo

Configura el BPM ajustant manualment el tempo de la música favorita del client per a mantenir-lo motivat i superar el seu PR.

TITLE SPONSOR I PARTNER TECNOLÒGIC
ORGANITZA
PARTNER TÈCNIC